
بهبود ارتباط با مشتری با راهکارهایی ساده
یکی از راهکارهای موفقیت در کسب و کار بهبود ارتباط با مشتری است که با راهکارهایی ساده قابل اجرا است . بهبود ارتباط با مشتری باعث جذب بیشتر مشتریان و موفقیت بیشتر در کسب و کار میشود که با توصیه هایی ساده قابل اجرا است. در این مطلب درباره راهکارهای بهبود ارتباط با مشتری صحبت میکنیم.
به گفته لیزا میلر:«مشتریان در هرلحظه به شخصی سازی نیاز ندارند. اما آنچه این تحقیق روی آن تاکید دارد این است که در مواقع نیازها، تجربه ای مرتبط و شخصی سازی شده را به مخاطب ارائه داد.»
روش های بهبود ارتباط با مشتری
با ترفندهای بهبود ارتباط با مشتری باعث رضایت مشتریان خود شوید
اگر شرکتی منابع کافی برای ارائه خدمات در پلتفرم های متنوع را نداشته باشد، بهتر است که خدمت رسانی را در مقیاس کوچک تر انجام دهد و خدمات خود را فقط در جاهایی متمرکز کند که در آن ها بهترین است و مشتریان نیز در آن مکان ها آماده ی تعامل هستند.
برای فروشگاه های فیزیکی، سرویس دهی شخصی معمولا بر سایر روش های ترجیح داده می شود. اما برای شرکت هایی که حضوری گسترده در دنیای دیجیتال دارند، مشتریان اغلب از طریق وب سایت یا ایمیل با آن ها ارتباط برقرار می کنند. البته این مورد تا حدود زیادی به نوع شرکت نیز بستگی دارد، بنابراین ردیابی منابع مشارکت و تعامل مشتری برای ایجاد یک استراتژی بهبود تجربه مشتری به ضرورت تبدیل می شود.
کیفیت بر کمیت اولویت دارد
بر اساس همان مطالعه صورت گرفته توسط CMO Council، مشخص است که مشتری تنها به دنبال تداوم و سرویس باکیفیت است. اما شرکت ها چگونه می توانند از این مورد برای بهبود کیفیت خود استفاده کنند؟ در ادامه دو پیشنهاد آورده شده است:
افزایش زمان پاسخ گویی در هرکدام از کانال هایی که از آن ها برای تعامل با مشتریان استفاده می کنید. این می تواند به معنای محدود کردن ساعات در دسترس بودن خدمات مشتریان یا افزایش تعداد کارکنانی باشد که به سوالات مشتریان پاسخ می دهند.
کارکنان را آموزش دهید تا به سرعت به سوالات مشتریان و راه حل های تحقیقی پاسخ دهند. اختیار دادن به افراد برای حل وفصل مشکلات مشتریان در اولین تعامل، آن ها را قادر می سازد تا به طوری مؤثرتر از شرکت نمایندگی کنند و رضایت مشتری را نیز بهبود دهند.
بهبود ارتباط با مشتری با راهکارهایی ساده امکان پذیر است
راهکارهایی ساده برای مدیریت بهبود ارتباط با مشتری
در اینجا چند نکته را درباره مدیریت موفق روابط با مشتریان بیان می کنیم که کمک خواهند کرد لبخند بر چهره مشتریان خود بنشانید که باعث رشد کسب وکارتان خواهد شد.
1-مکالمه های دهان به دهان را تقویت کنید.
در جهان توسعه یافته ممکن است افراد بیشتر وقت خود را در کار با رایانه یا گوشی هوشمند خود سپری کنند و تعامل فیزیکی کمتری با یکدیگر داشته باشند، اما زمانی که می خواهند بدانند چه کاری انجام دهند، چه چیزی بخرند و وقت خود را کجا صرف کنند، سراغ مکالمه های رو در رو و دهان به دهان با اطرافیان خود می روند. به همین دلیل مکالمه های دهان به دهان بهترین راه برای به دست آوردن کاربران وفادار است.
2- از بازخورد های مشتریانتان برای بهبود(تجربه کاربری) استفاده کنید.
در زمان راه اندازی کسب و کارتان از کاربران اولیه بازخورد دریافت کنید و به آن ها اجازه دهید در تست اولیه شما شرکت کنند اما یادتان باشد دریافت بازخورد مثبت در روز افتتاحیه یا شروع کارتان به این معنی نیست که نظرات مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات شما برای همیشه مثبت باقی خواهد ماند.
درواقع، پاسخ مثبت و صادقانه به بازخورد منفی مشتریان می تواند آن ها را به طرفداران وفادار و سفیران برند شما تبدیل کند.
3-صادق باشید
مهم نیست که چه اتفاقی برای کسب وکار شما می افتد، صداقت بهترین سیاست است.
به طورکلی، ما معتقدیم که کلید مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد اعتماد و صداقت با مشتریان درباره ی این است که چه انتظاری از محصول شما دارند و شما قادر به پاسخگویی به کدام یک از انتظارات آن ها نیستید. گوش دادن به مشتریان و استقبال از بازخورد آن ها تنها راه برای رسیدن به محصول و بازار مناسب است.
4-پیگیری مشتریانتان را ادامه دهید.
یک چالش عمده برای صاحبان کسب وکار های کوچک، سازمان یافته ماندن و پیگیری ارتباط با مشتریان است به این دلیل که آن ها وظایف زیادی غیرازاین کار بر عهده دارند و ممکن است زمان کافی برای آن نداشته باشند. کسب وکارهای کوچک بسیار کارآمدتر عمل خواهند کرد اگر نرم افزار CRM آن ها تنها محدود به یک صندوق ذخیره سازی برای مخاطبین نباشد و به ایجاد روابط بهتر با مشتریان و درنهایت به رشد کسب وکار کمک کند.