آرایش پسران
مردان و پسران ایرانی بعضی اوقات فراموش می کنند که نقش یک مرد را در جامعه و خانواده دارند و برای جلب توجه و رفع کمبودهایی غیرمنطقی به سمت کارهای زنانه رو می آورند.آرایش پسران به سبک زنان یکی از این مسائل است که در ادامه به آن ها میپردازیم.

آماری از آرایش پسران و مردان

آرایش و جراحی های زیبایی این روزها در بین مردان ایرانی یک شکل دیگر به خود گرفته است و بسیار واضح تر و بدون هیچ عبا و حیایی در بین مردان و پسران ایرانی رواج یافته است که نمی توان این را جنبه علاقه به زیبایی دانست چرا که آرایش پسران و مردان زیبایی مناسب یک مرد نیست بلکه نشانی از خلا و کمبود در یک مرد است.

ارتباط مستقیم رفتارهای پسران با پدران یکی از نتایج و بخشی از آینده زندگی فرزندان این افراد را تشکیل می دهد که ...

مصطفی فروتن در حالی آماری از استفاده مردان از لوازم آرایش اعلام کرده است که بر اساس بررسی های جهانی  بازار لوازم آرایش در ایران با بیش از 38 میلیون زن دومین بازار بزرگ در منطقه بعد از کشور عربستان و هفتمین کشور در جهان است. 
 با وجود همه تحریم ها بسیاری از کمپانی های لوازم آرایشی حاضر نیستند بازار ایران را از دست بدهند و تحریم ایران اولین ضرر را برای خودشان دارد. خبرگزاری کشور فرانسه در گزارشی به مسئله «آرایش» در ایران پرداخته و به رقابت زنان ایرانی در چهره و زیبایی اشاره کرده است.  در این گزارش رتبه ایران در این زمینه هفتم اعلام شده است. دوسال پیش حسین انواری سرپرست کمیته امداد با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد امام خمینی (ره)گفته بود:«نتایج پژوهش انجام شده در کمیته امداد نشان می دهد، بیشترین دارایی دختران مددجو به رغم فقر اقتصادی آنها، لوازم آرایش است.» 
این یعنی لوازم آرایش برای دختران گاهی از نان شب هم واجب تر است به گونه ای که، به طور میانگین دختران ایرانی سالانه 150 دلار پول برای لوازم آرایش پرداخت می کنند. لوازم آرایشی با برندهای معتبر همیشه قیمت بالایی دارند و با توجه به تغییرات ارزی این قیمت ها هر لحظه بالا و بالا تر می رود. 
اما بسیاری از لوازم های آرایشی موجود در کشور تقلبی هستند و از طریق قاچاق وارد می شوند که به طبع قیمت های پایین تری دارند. این موضوع باعث می شود که افراد باتوجه به توانایی مالی لوازم آرایش متناسب با وضعیت اقتصادی شان را پیدا کنند. همچنین پایین بودن قیمت لوازم آرایشی تقلبی گاهی ولع افراد را به خرید های بیشتر همراه دارد. از طرف دیگر، این تنها زنان ایرانی نیستند که تمایل به استفاده از لوازم آرایشی دارند و بررسی های تازه حاکی از گرایش روزافزون مردان به این مصرف و همچنین اعمال جراحی زیبایی است. 
 
آرایش مردان

نگاهی بر آرایش پسران 

 
در اظهارنظری جدید در این زمینه یک آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه 7 درصد مردان ایرانی از لوازم آرایشی استفاده می کنند، در مورد استفاده از آرایش ها و مدهای زنانه توسط مردان گفته است:معمولا زمانی که این بحث مطرح می شود، با اعتراض پسران جوان و نوجوان روبه رو می شویم و این صحبت ها را به پای «گیر دادن» می گذارند اما در همین ابتدا عنوان می کنم که بحث ما در مورد موارد بهداشتی مانند استفاده از کرم ضدآفتاب و یا گرایش جوانان به زیبایی و نظم نیست بلکه در مورد رفتارهای نامتعارف است. 
مصطفی فروتن با اشاره به اینکه 12 درصد از لوازم آرایشی موجود در کشور از سوی مرد ها مصرف می شود، ادامه داده است:بر اساس آمار 7 درصد از مردان کشور از لوازم آرایشی استفاده می کنند. در گذشته در برخی مناطق خاص در شهر تهران آرایشگاه هایی وجود داشت که خدمات آرایشی مانند برداشتن ابرو ارائه می داد، اما این مساله در برخی آرایشگاه های مردانه وجود دارد. بنابراین به عنوان نخستین دلیل بروز اینگونه رفتار ها در میان دیگر مردان می توان به کم توجهی والدین به فرزندان اشاره کرد.
بخش زیادی از هویت کودک در سنین 4 تا 7 سالگی شکل می گیرد؛ عدم مشارکت موثر پدر در فرزندپروری در این سنین سبب می شود که کودک همواره فقط با مادر خود در ارتباط باشد و این مسئله به صورت ناخودآگاه در خلق و خوی او تاثیر می گذارد. همچنین در میان خانواده های تک پسری نیز در برخی موارد چنین مشکلاتی دیده می شود . نکته این است که در میان نوجوانان و دانش آموزان رواج اینگونه رفتار ها به رابطه فرد با گروه همسالان ارتباط پیدا می کند، در مدارس ما زمانی که رفتاری رواج پیدا می کند به سرعت مانند ویروس در میان دانش آموزان تکثیر می شود و بسیاری از نوجوانان تنها برای کنجکاوی چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهند؛ برای مثال به این فکر می افتند که اگر مدل موی خود را تغییر دهند، چهره شان چه تفاوتی می کند.

آمار عجیب از آرایش پسران و مردان ایرانی!

4.232
این مطلب مفید بود ؟275
برگرفته از قدس آنلاین /ن
وبگردی